Thursday, December 15, 2005

The Potter- Pablo Neruda

Your whole body is
A glass of wine
Or sweetness destined for me.
When I raise my hand,
I find in every place a dove
Seeking for me,
As if, my love,
You were made of clay
For my very hands of a potter.

Your knees, your breasts,
Your waist,
Disappear in me like in a hollow
Of a thirsting earth
Where they lose
A form,
And together
We become like a single river,
Like a single grain of sand.


******

Original in Spanish

El Alfarero
Todo tu cuerpo tiene
copa o dulzura destinada a mí.
Cuando subo la mano
encuentro en cada sitio una paloma
que me buscaba, como
si te hubieran, amor, hecho de arcilla
para mis propias manos de alfarero.
Tus rodillas, tus senos
tu cintura
faltan en mí como en el hueco
de una tierra sedienta
de la que desprendieron
una forma,
y juntos
somos completos como un solo río,
como una sola arena.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home