Tuesday, January 17, 2006

My Lover Discovers Things - Isabel Fraire

My Lover Discovers Things

My lover discovers things.
Silken butterflies
Are hidden in his finger tips.

His words
Sprinkle me with stars.
Under the fingers of my lover
The night shines like lightening.

My lover discovers worlds
Where serpents shining in diamonds live.
Worlds in which the music is the world.
Worlds in which the houses open eyes
To contemplate the dawn.

My lover is a mad sunflower, that in silence,
Forgets the fragments of the sun.


***

Original in Spanish:

Mi Amor Descubre Objetos

mi amor descubre objetos
sedosas mariposas
se ocultan en sus dedos
sus palabras
me salpican de estrellas
bajo los dedos de mi amor la noche
brilla como relámpago
mi amor inventa mundos en que habitan
serpientes cuajadas de brillantes
mundos en que la música es el mundo
mundos en que las casas con los ojos abiertos
contemplan el amanecer
mi amor es un loco girasol que olvida
pedazos de sol en el silencio.

Isabel Fraire (1934- )
Mexico

0 Comments:

Post a Comment

<< Home